Looper's Delight Archive Top (Search)
Date Index
Thread Index
Author Index
Looper's Delight Home
Mailing List Info

[Date Prev][Date Next]   [Thread Prev][Thread Next]   [Date Index][Thread Index][Author Index]

Me (was Re: Anybody out there speak Italian?)



Title: Me (was Re: Anybody out there speak Italian?)
Well according to <http://babel.altavista.com>:


according to my personal babel

best

bruno



At 1:38 PM -0500 1/26/02, KILLINFO@aol.com wrote:
This just popped up at
http://www.allaboutjazz.com/italy/reviews/R1201_301_it.HTM
Flux Aeterna, Ted Killian
(pfMentum - USA - 2001)
Maurizio Comandini
Ecco un album che potrebbe essere usato per attirare nelle caverne misteriose
delle avanguardie anche gli appassionati di rock pił curiosi. Lo diciamo con
grande simpatia per questo tipo di tranelli, del tutto leciti e propedeutici,
addirittura essenziali per la crescita delle migliori pulsioni cognitive.

Here a record that could be used in order to attract in the mysterious caves of the vanguards also the more onlookers fans of rock. We say this with great sympathy for this type of traps, quite lawful and propaedeutical, even essential for the growth of the best cognitive pulsions.
 

Il chitarrista Ted Killian costruisce dieci brani in perfetta solitudine
(assistito dal trombettista Jeff Kaiser solo per la parte tecnica relativa al
missaggio e alla masterizzazione) e lo fa utilizzando al meglio le tecniche
del loop e delle sovraincisioni, creando una sorta di alone fatto di piccoli
anelli di suono, sussurri ritmici, rumori industriali messi in fila a creare
una sorta di matrice frammentata, e su questo panorama sonoro che gli fa da
sfondo improvvisa a lungo con la sua chitarra elettrica ben effettata che
utilizza con una notevole padronanza di un linguaggio piuttosto originale che
lascia intravedere squarci di una perfetta conoscenza delle tecniche e dei
suoni legati al rock e alla psichedelia.

The guitar player Ted Killian constructs ten tracks in perfect loneliness (assisted from the trumpet playerJeff Kaiser only for the technical part relative to the mixing and to the mastering) and he does it using the best looping and overdubbing techniques, creating a kind af aura builded up with little sound rings, rhythmic whispers, industrial noises, all put in row to create a kind of fragmented matrix. On this background soundscape he improvises with his well processed electric guitar, using a remarkable mastery of an original language that let catch a glimpse of a perfect acquaintance of techniques and sounds coming from rock and psichedelia.



Killian ha una visione molto interessante su come far interagire queste due
componenti (fondali derivati dalla musica d'avanguardia e improvvisazione
rockeggiante) e riesce a tenere ben desta l'attenzione anche per i brani pił
lunghi (spesso si passano gli otto minuti) che sono solitamente basati su
suggestive sezioni ipnotiche che lasciano immaginare inusuali manipolazioni
morfologiche delle sonoritą di base impiegate. Certi momenti potrebbero
essere tranquillamente trapiantati nei dischi dei Grateful Dead pił lisergici
o magari in qualche produzione di Elliott Sharp, Henry Kaiser o di David
Torn, i primi nomi che vengono alla mente ascoltando questo ottimo Flux
Aeterna registrato in California nella primavera del 2001.
Sito della pfMentum:
www.pfmentum.com

Killian has a very interesting vision on how making these two foundamental parts (i.e. vanguard music sounscapes and rock improvisation) interact and he succeeds in helding the attention also for the longer tracks (often more then 8') that usually are based on evocative ipnotic sections that let imagine inusual morphological manipulations of the source sounds used. Some moments could easily be transplanted in the most lisergic records of Grateful Dead or even in some production of Elliott Sharp, Henry Kaiser or David Torn, the first names that cross our mind while listening this optimal Flux Aeterna recorded in California in the spring of 2001.


ok, ok... this is not the best english you can hear around
but, believe me, it's not the best italian either...

pfMentum:
Maurizio Comandini, All About Jazz,
http://www.allaboutjazz.com/italy/reviews/R1201_301_it.HTM


--
 http://www.xfade.com/ | In theory, there is no difference between
    cbm@well.com       | theory and practice. In practice, there is.